Keresgélő

5,995 Ft

A kártyák, a játék lényege, hogy a körülöttünk lévő világot, természetet – legyen az egy erdő, park, az utcánk, vagy a kertünk – minél jobban megismerjük, szemügyre vegyük, közelről megvizsgáljuk, olyan apró és nagyobb részleteket vegyünk benne észre, amit korábban nem figyeltünk meg. Így közelebb kerülhetünk a minket körülvevő világhoz, hogy megismerjük, megszeressük, óvjuk és gondoskodjunk róla. Mindezt játékos formában, nagyobbaknak akár versenyszerűen is, úgy, hogy játék közben a gyerekek nem csak a körülöttünk lévő természetről, hanem formákról, alakzatokról, méretekről, színekről, textúrákról stb… is tanulnak. A kártyalapok kialakításával arra törekedtem, hogy minél kevésbé befolyásoljam a „kis“ játékosokat, teret engedve a saját felfedezéseiknek és ötleteiknek.

Ajánlott korosztály: 5+

A 9×6,5 cm-es kártyalapok lekerekített sarkú, matt fóliával ellátott, 300 grammos papírból készültek, grafikájuk saját készítésű.

A csomag tartalma:

  • 4 db nyitólap + használati utasítás
  • 92 db játéklap
  • 5 db lap további játékötletekkel

Hamarosan

Értesítést kérek, ha elérhető lesz!

Hogyan játsszuk?

A játékot lehet játszani egy vagy több gyerekkel, egyszerűen és versenyszerűen is. A játék során ugyanúgy helye van a csöndes, lassan keresgélő, elmélyülten felfedező játéknak, mint a nagyobb gyerekeknél a versengő, gyors keresgélésnek is. Mivel a játék sokféleképpen játszható és a körülöttünk lévő természet is mindig változik, így újra és újra elővéve többször is nyújthat kiváló szórakozási és tanulási lehetőséget. Érdemes egy helyre többször is visszatérni, akár különböző évszakokban, és több különböző terepen is kipróbálni a játékot. Teljesen más felfedeznivalók várnak ránk egy kertben, egy erdei kirándulás során, egy tengerparton, játszótéren, az utcánkban vagy egy tóparton.
  1. Húzzatok egyesével a lapok közül és keressetek egy, a leíráshoz passzoló dolgot magatok körül.
  2. Húzzatok egyesével a lapok közül és versenyezzetek, hogy ki találja meg hamarabb a leíráshoz illő dolgot.
  3. Osszátok szét a lapokat, vagy azok egy részét és versenyezzetek akár egyénenként, akár csoportosan, hogy ki találja meg hamarabb a leírásban szereplő dolgokat.
  4. Húzzatok egyszerre egy-egy lapot két különböző kategóriából (pl. rücskös + kerek), majd keressetek valamit, amire a leírások egyszerre illenek! Ezt megnehezíthetitek azzal, ha még több lapot vontok be a játékba!
  5. Válasszatok ki egy lapot és keressetek minél többféle különböző dolgot, amire illik a lapon szereplő leírás. Pl. hány olyan dolgot találtok ami szív alakú / ki talál több olyan dolgot, ami szív alakú.
  6. Válasszatok ki egy gyakran előforduló dolgot magatok körül pl. kavics, bot, levél… majd osszátok szét a lapokat. Próbáljatok meg minél több leíráshoz találni egyet-egyet a választott tárgytípusból! Pl. kerek kő, lapos kő, hosszúkás kő, sima kő, csillogó kő, stb. Ezt szintén játszhatjátok versenyszerűen is: készítsetek ki 5-10 lapot, majd versenyezettek ki / melyik csoport találja meg hamarabb az általatok választott tárgytípusból a leírásokhoz illő darabokat.
  7. A nagyobbak nemcsak apró, kézben vihető tárgyakat kereshetnek, hanem játszhatjuk velük úgy a játékot, hogy csak fotózás, rajzolás által összegyűjthető elemeket gyűjthetnek, pl. fatörzs, hegyvonulat, szikla, folyómeder, felhő… ebben a játékmódban is újabb érdekességek fognak feltárulni előttünk, és másfajta szemlélet, megfigyelési készség szükséges hozzá, mint amikor kifejezetten kézbe vehető dolgokat szeretnénk keresgélni! Biztosítsunk hozzá papírt, ceruzát, rajzoláshoz alkalmas alátétet, vagy pedig fényképezésre alkalmas eszközt a gyerekeknek! (Természetesen apró tárgyak esetében is használhatjátok a rajzolásos és fotózásos játékmódot.)

Érdemes arra odafigyelnünk, hogy nem mindent szabad összegyűjteni, leszedni, amire illenek a leírások! Különösen figyeljünk erre, ha TERMÉSZETVÉDELMI területen kalandozunk. Kisebb gyerekek esetében pedig legyünk résen a mérgező dolgokat illetően, pl. kössük ki, hogy gombát nem szedünk le, stb! Biztonsági okokból a kártyákon sem kaptak helyet evéssel, ízleléssel összefüggő tulajdonságok. Ha valamit nem lehet leszedni, de mégis nagyon szeretnék a gyerekek, akkor gyűjtsünk fotókat, vagy rajzoljuk le!